๑๑ مـنـتـديـات شباب بـنـات مطروح๑
يا ضيفنا الكريم سلام الله عليك ,, نعلم جميعاً ان المنتدى مكان لتبادل المنفعة ولكي نفيد ونستفيد ..
من فضلك ساهم بقدر المستطاع واجعل دورك فعال بالمنتدى على الأقل قم بشكر الشخص الذي إستفدت من موضوعه ..
فنحن نعمل جميعاً على نشر الفائدة فشارك في هذا العمل ولا تكتفي بالمشاهدة فقط ..

ندعوك للتسجيل

يا ضيفنا الكريم سلام الله عليك ,, نعلم جميعاً ان المنتدى مكان لتبادل المنفعة ولكي نفيد ونستفيد ..
من فضلك ساهم بقدر المستطاع واجعل دورك فعال بالمنتدى على الأقل قم بشكر الشخص الذي إستفدت من موضوعه ..
فنحن نعمل جميعاً على نشر الفائدة فشارك في هذا العمل ولا تكتفي بالمشاهدة فقط ..

ندعوك للتسجيل

هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

:::: مـنـتـديات شـبـاب مطروحـ؛:::: سـاحه عـامـه للـنـقـاش و الـــدردشــــه ::

الرئيسيةأحدث الصورالتسجيلدخول

اجمل التعليقات على اولى جلسات مجلس الشعب

2 مشترك
كاتب الموضوعرسالة
بيت النار
*
*
بيت النار

ذكر

النشاط : 476
هذا العضو محبوب:% : 58
الموقع مطروح
المزاج رايق ومانى رايق

اجمل التعليقات على اولى جلسات مجلس الشعب Empty
مُساهمةموضوع: اجمل التعليقات على اولى جلسات مجلس الشعب   اجمل التعليقات على اولى جلسات مجلس الشعب Emptyالثلاثاء يناير 24, 2012 1:52 pm

مع بداية أولى جلسات مجاس الشعب وحدوث مشادات بين النواب على أنتخاب رئيس المجلس
بدأت التعليقات الساخرة على مواقع التواصل الأجتماعى الفيسبوك وتويتر تعليقآ على الموقف والحدث ككل وعلقوا عليها بمزيج من التعليقات الناقدة وشديدة السخرية

اليكم أجمل هذه التعليقات :-

-من أول يوم هيضربوا بعض بعد أسبوع هيحدفوا بعض بالمولوتوف .. فأين فانديتا بقي ييجي يفجر البرلمان

-باسم يوسف يعرب عن سعادته البالغة بانعقاد جلسات مجلس الشعب لأنه كان مهدد بالبطالة
معلش يا ريس كنت بحط التاتش بتاعى.. أنا جبت علبة آيس كريم وهاستنى “الحلقة” الجاية بفارغ الصبر

-فيه ناس بتتفرج ع البرلمان وبتعلّق ع الأشكال والأسماء ووو.. زي بنات الإعدادية لما يمسكوا مجلة ويقعدوا يعلقوا ع الصور

-رئيس البرلمان: يا عم الحاج بنقولك التزم بالنص اللي مكتوب .. معلش يا ريس أنا كنت بحط التاتش بتاعى

ـ عااااجل:: قناة موجة كوميدي تقدم اعتراض رسمي للاتحاد الاذاعة والتلفزيون وتأكد ان لها الحق في اذاعة جلسات مجلس الشعب حيث انه لا يخرج عن مجال تخصصها فهي الاحق من باقي القنوات في إذاعتها

ـ و الآن سأذهب لممارسة المذاكرة بما لا يخالف شريعة الله

ـ محاولة لاغتيال الرئيس المؤقت لمجلس الشعب المصري بالجلطة

ـ أيوة أنا عايزة الراجل ده رئيس جمهورية، مش حنضطر نعمل عليه ثورة، حنتلم عليه ونجعر تجيله ازمة قلبية نسقطه، ونشوف اللي بعده ـ في إشارة إلى رئيس مجلس الشعب المؤقت

ـ اسمي مكتوب .. لأ .. طوووووويب
ـ رئيس الجلسة: يا عصام بيه اللي بتطلبه ده عييب وحرااام

ـ أول القصيدة كفر واخرها مهلبيه ان شاء الله
ـ ما يحدث في مجلس الشعب الآن هو يبين ما سيحدث في المستقبل

ـ أقسم بالله العظيم أن هذا البرلمان يمثل جميع عقد النقص عند المصريين من عدم ثقة بالنفس وفذلكة وفهلوة

ـ لو سمحتم لو سمحتم لو سمحتم….. الشعار الجديد لبرلمان الثورة

ـ من اول يوم هيضربوا بعض بعد أسبوع هيحدفوا بعض بالمولتوف

ـ إنجزوا بقى وسلموها للكتاتني عشان التمثيلية طولت ـ تعليقا على التصويت على اختيار رئيس مجلس الشعب

ـ لسنا في حاجة الى عكاشة .. فالبرلمان كله عكاكيش ..

ـ

ـ مِن حُسني لحسين .. لِمجلس الإخوان والسلفيين ! إنقلوا السُلطة لمجلس الشعب ” فيما لا يُخالف شرع الله ” !!!

ـ المقارنة بين اللي بيحصل ده والجلسة الافتتاحية في تونس مؤلمة

ـ الحقيقة دي ” مقرأة ” مش برلمان

ـ ياما الكوميديا ديه موجودة والثلاثي عكاشه
-مرتضي- الشحات ـ مش موجودين أومال لو موجودين كان هايحصل إيه؟؟

ـ فيه ناس بتتفرج عالبرلمان وبتعلّق عالأشكال والأسماء ووو ..زي بنات الإعدادية لما يمسكوا مجلة ويقعدوا يعلقوا عالصور

ـ سيداتي انساتي سادتي و اللي كان واقف في البلكونة نقوله خليك واقف في البلكونة لحد ما النواب يخلصوا القسم

ـ هو فانديتا هييجي امتى بقى يفجر المجلس؟؟.. قصدي “بانديتا” عشان الاخوان ما يزعلوش

ـ و دلوقتي تأكدنا ان مجلس الشعب ليس هو الحل

ـ غسان مطر في اولى جلسات مجلس الشعب : اقسم بالله العظيم ان اعمل الصح

ـ النايب بيّبان مِن قَسَمُه !

ـ البرلمان الوحيد في العالم اللي بيقسم على دستور لا وجود له. مفيش فقيه دستوري كان يعدل صيغة القسم؟

ـ أنا جبت علبة آيس كريم و قاعدلكم بأة .. يارب بس تطلع الفرجة عليكوا فيها فايدة فالآخر

ـ مفيش دكر يهتف يسقط يسقط حكم العسكر

ـ رئيس البرلمان: يا عم الحاج بنقولك التزم
بالنص اللي مكتوب .. معلش يا ريس أنا كنت بحط التاتش بتاعى

ـ والله كان ناقص توفيق عكاشه كان طلع قلهم احترم الدستور واكشف الماسونية

ـ ممدوح اسماعيل قالهم أنا اقف ضد كل ما يخالف شرع الله هههههههههه كل واحد لازم يحط التاتش بتاعة

ـ هستنى الحلقة الجاية قصدي الجلسة الجاية بفارغ الصبر وهحضر االسوداني واللب والفيشار

عدل سابقا من قبل بيت النار في الأحد فبراير 19, 2012 9:35 am عدل 1 مرات
حنــــايا الشوق
::::مــشرفــه::::
::::مــشرفــه::::
حنــــايا الشوق

انثى

النشاط : 254
هذا العضو محبوب:% : 7
الموقع مطـــروح

اجمل التعليقات على اولى جلسات مجلس الشعب Empty
مُساهمةموضوع: رد: اجمل التعليقات على اولى جلسات مجلس الشعب   اجمل التعليقات على اولى جلسات مجلس الشعب Emptyالجمعة فبراير 10, 2012 2:20 am

اجمل التعليقات على اولى جلسات مجلس الشعب 3696926579 اجمل التعليقات على اولى جلسات مجلس الشعب 3696926579 اجمل التعليقات على اولى جلسات مجلس الشعب 3696926579

اجمل التعليقات على اولى جلسات مجلس الشعب
صفحة 1 من اصل 1
 مواضيع مماثلة
-
» نتيجة انتخابات مجلس الشعب المرحلة الثالثة 2012 مطروح
» مافيا مجلس الثقافة العام
» اجمل منتدي شفتا
»  اجمل اغنية بدوية سياسية